Pentru o companie este foarte important sa aiba o viziune cat mai extinsa si sa ia in calcul nu numai momentul prezent ci si pe cele viitoare. Daca in prezent compania este in plina expansiune dincolo de granitele tarii si este necesar sa se relocheze intreaga activitate peste granita, in acest caz, cea mai simpla solutie este sa se apeleze la firme care se ocupa de relocare firme la nivel international.
Dar, inainte de a demara procesul de relocare este esential sa se ia in calcul toti factorii care ar putea sa influenteze relocarea companiei. Pentru ca o relocare firma sa se realizeze in cele mai bune conditii si sa fie o decizie inspirata, inainte de toate, este esential sa se elaboreze studii de piata, analize de business, studii privind mediul economic si posibilitatile de dezvoltare pentru viitor. De asemenea, este esential sa se aloce un buget strict pentru mutare si sa se colaboreze cu o firma profesionista.
Asadar, pentru a te putea asigura ca procesul de relocare se realizeaza in conditii bune si nu apar situatii neprevazute, iti recomandam sa iei in calcul o serie de aspecte precum:
Regulile si legislatia tarii respective
In momentul in care ai luat decizia de relocare a firmei intr-o alta tara, este bine sa iti faci temele cat mai bine. Apeleaza la ajutor profesionist acolo unde simti ca te depaseste situatia, studiaza economia, legislatia, procedurile de taxare, etc., pentru ca nerespectarea regulilor si legislatiei poate atrage niste amenzi usturatoare sau chiar urmarire penala.
Inainte de a alege tara trebuie sa te asiguri ca nu are prevazute o serie de reglementari care sa nu permita ca afacerile straine sa isi stabileasca rezidenta acolo.
Invata limba tarii in care urmeaza sa relochezi afacerea
Acesta este un pas pe care trebuie sa il faci chiar din momentul in care ai luat decizia sa iti muti compania in alta tara. Poti angaja si un translator profesionist care sa te ajute sa faci tranzitia business-ului mult mai usor insa, este mai bine sa ai controlul deplin asupra lucrurilor. In momentul in care angajezi un translator activitatile de zi cu zi vor fi mai incetinite si serviciile te vor costa foarte mult.
Reevalueaza intreaga strategie de marketing
Daca in Romania a functionat foarte bine un anumit tip de marketing aplicat business-ului, acest lucru nu inseamna ca acelasi lucru va functiona si in tara unde urmeaza sa stabilesti noul sediu al companiei tale. Efectueaza o cercetare de piata atenta si documenteaza-te foarte bine. Aspecte precum expresiile lingvistice, cultura sau mediul inconjurator sunt factori care pot avea un impact semnificativ asupra campaniilor de marketing dar si asupra intregului proces de relocare firme.
Cunoaste mai bine oamenii cu care urmeaza sa colaborezi
Chiar de dinainte de a contacta o companie care ofera servicii de relocari internationale este important sa faci cunostinta cu oamenii care vor face parte din cercul tau de cunostinte care vor colabora cu tine.
Intra in grupurile de afaceri locale ale tarii respective, documenteaza-te pe internet, discuta cu consultanti de afaceri si chiar iti recomandam sa calatoresti o saptamana pana acolo sa vezi care sunt conditiile de trai si mediul de business in care urmeaza sa iti aduci afacerea.